Festa på lördag, pengarna förstörda.

Tjääna! Hoppas ni alla haft en go helg. Min har varit härligt chill, och jag har varit riktigt duktig också. I lördags eftermiddag(liite sent kanske) åkte jag in till stan för att göra inköp. Så nu är jag några hundralappar fattigare. Ifs betalar mina snälla föräldrar för skolgrejerna, men ändå.
Efter lite missförstånd blev det att jag åkte in ensam, men det va faktiskt skönt. Testa och gör det någongång, det är riktigt avslappnade+ man kommer på massa saker att köpa som man annars skulle glömt.

 Tips: ät lunch om du är matkänslig. Annars finns det risk för häftiga flipp mot allt som inte går din väg. T ex att en tofs går sönder känns som att världen går under, och du flippar på de du bryr dig om vilket inte är kul.
Men inköpen blev:

10 st block- sjukt välbehövligt, anteckna på löspapper funkar liksom inte i längden
12 st stabilo färgpennor- de är mindre än de vanliga, skitsmidigt
limstift- inte så spexigt men det behövs här hemma för mitt projekt, ni får kanske se senare
Confessions of a shopaholic- ska läsa en bok till engelskan, vet dock ej vad vi ska göra sedan. Men jag har läst en annan bok av Sophie Kinsella på svenska, "Mina hemligheter", rekomenderas när du vill läsa en chicklit bok och vill skratta lite
linjal- man blir nästan chokad över min spexighet. Men jag behöver den till fysiken och matten
nagellack- Mavala, Arosa, galet fint.

Märker ni att 5/6 av inköpen är skolgrejer? Jag är så jäkla stolt över mig själv, börjar verkligen få lite ordning på grejerna. Bättre sent än aldrig som man säger.

Men detta är inte allt av min duktighet. Jag har rensat garderoben! Tyvärr har jag inte före bild, bara en efter.



Ni kanske inte blir särskilt imponerade. Så här ser det kanske ut i varje normal människas garderob. Men så brukar det verkligen inte se ut i min. Utrymmet nedanför kläderna brukade jag också ha kläder liggande. Inte så vackert ihopvikta heller. Så man såg inte riktigt vad som fanns där inne. Men nu! Nu är det så ordningsamt och fint. Jag har rensat ut lite grejer som ärför små/för fula. Men jag skäms verkligen. Det fanns en massa kläder jag helt glömt bort! Men nu så blir det andra bullar, jag ska vara duktig och lägga fram kläder dagen innan.

Vi får se hur bra det kommer gå men vi hoppas på det bästa.

Nu måste jag plugga. Jag tror ni inte ens jag behöver påpeka min nördighet längre.

Dagens låttips: Johnossi- What's The Point. Första låten som släpps från deras nya skiva! Jag tycker den är riktigt bra, är taggad till att höra hela abumet. Hoppas jag lyckas gå på deras konsert i Lisebergshallen!

My Igge, Your Igge, Igge for all

Tjöss!



Kommentarer
Postat av: charliiie

när kommer nästa inlägg kära du?! :D

2010-01-27 @ 19:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0