Livets stora frågor

Nu när jag har börjat bli seriös med bloggandet är det plötsligt en massa saker jag måste bestämma mig om.
  • Ska jag bli mer "offentlig"? Redan nämnt detta problem i förra inlägget, mycket jobbig fråga.
  • Ska jag ha blogloving? Smidigt ja, men förnedrande om det är typ 2 som följer bloggen..(jag kollar inte statistik)
  • Hur fan ska man avsluta ett inlägg? Tjöss som jag skrev förra gången jag var aktiv bloggare känns ju ganska lame. Men vad ska man skriva? Kram, typ inte. Puss, nä. Toodles känns ju lite småskummt. Mycket svårt det här.
  • Vad ska jag ha för design? Kan ju vara bra att först komma på hur man gör en sådan. Men hur gör jag sen? Ska jag ha en bild på migsjälv?(lite av den första punktens dilemma där) Ska jag ha flygande fjärilar?(ha ha) Ben & Jerry's? Ben & Jerry's var nog ifs ett bra förslag, jag hade i alla fall blivit lycklig av att läsa en blogg där jag får se livets lycka, B & J, hela tiden.
  • Ska jag feta det "viktiga" i inläggen? Och göra snirkelbokstäver i paranteser och sånt? Jag gillar när folk gör det, om de gör det rätt. Missbrukar man det ser det bara jättetöntigt ut. Jag vill inte vara jättetöntig.
  • Ska jag ha en inriktning på bloggen? Typ mode, musik, foto, stickning, bakning etc ni fattar. Det är ju sjukt mycket roligare än "idag har jag gjort det här och det här". "idag har jag gjort det här" är rätt värdelöst egentligen om man inte har ett liv som typ Robyn eller någon annan svincool person.
Det är inte lätt alltså. Inte lätt alls.
Det var allt. Now I shall leave and head to Charlie's och sedan till våran gode vän PG. Hos PG ska vi äta jordgubbar..sweet.
Vi kör på den avslutningsfras som faller mig bäst i smaken för tillfället:
Toodles


Istället för mjölkmedsocker kan jag ju döpa bloggen till mjölkmedjordgubbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0